Waarom nieuwsbrieven sturen nog steeds belangrijk is

Er worden dagelijks nog erg veel nieuwsbrieven gestuurd wereldwijd. Doordat er vele nieuwe contact mogelijkheden zijn met (potentiële) klanten, lijkt de nieuwsbrief een ouderwets middel. Echter is dit zeker niet het geval. Waarom niet? Wij geven jou 4 redenen waarom het sturen van nieuwsbrieven nog steeds een belangrijk middel is de online marketing mix.

1. Contact houden met (potentiële) klanten
Wanneer iemand een bestelling heeft gedaan, dan dient deze persoon 9 van de 10 keer zijn mailadres achter te laten. Deze mailadressen kunnen worden gebruikt om opnieuw contact te leggen met de klant. Het is daarbij wel belangrijk om een goede invulling te geven aan de nieuwsbrief. Je wilt immers dat de abonnee de mail opent. Invulling als waardevolle content, expertise, aanbiedingen en winacties zorgen doorgaans voor binding met de doelgroep.

2. Nieuwe aanvragen/aankopen realiseren
Een nieuwsbrief kan ook bijdragen om meer aanvragen en aankopen te generen. Behalve wanneer iemand een aankoop heeft gedaan, kan er nog op vele andere manieren mailadressen worden gegenereerd. Denk hierbij aan winacties en een aanmeld mogelijkheid op de website. De personen in de mailinglijst kunnen vervolgens via de mail (opnieuw) een aanvraag of aankoop doen.

3. Geef een positief effect aan uw imago
Met een nieuwsbrief kan je invloed uitoefenen op de doelgroep en ook het imago van je bedrijf bepalen. Indien de nieuwsbrief voorzien is van waardevolle content en creatieve andere communicatie uitingen, zal dit doorgaans een positief effect hebben op jouw imago. De klant krijgt dan namelijk een beter beeld van de organisatie en daarmee ook de branche.

4. Top of mind awareness creëren
Het is voor een bedrijf belangrijk om op diverse communicatieplatformen aanwezig te zijn. Doordat er inmiddels enorm veel online impulsen en sociale media zijn, is het belangrijk om te je te onderscheiden. Vele personen checken naast social media bij ook dagelijks zijn of haar mailbox. Door periodiek aanwezig te zijn in die mailbox zorg je voor herkenning. Hiermee krijg je aandacht van de klant en zal de doelgroep het bedrijf niet snel meer vergeten. Wanneer diegene iets nodigt heeft wat jij verkoopt of aanbied, dan heb je meer kans om ‘top of mind’ te zijn. Anders gezegd, je bent het eerste bedrijf waar ze aan denken.

Wanneer ga jij gebruik maken van nieuwsbrieven voor jouw klanten?

Mede ook door deze redenen zet De Markt Online ook nieuwsbrieven in om binding te houden met de marktbezoekers. Actief relevante nieuwsbrieven versturen is niet het enige wat wij voor warenmarkten kunnen beteken. Vraag voor meer informatie onze brochure aan.

Tip: Mailchimp is een gebruiksvriendelijke tool om nieuwsbrieven te sturen.

Wat we graag doen: