HOE KOM JE HOGER IN GOOGLE?

Ondernemers willen hun kennis op een bepaald vakgebied vaak laten zien via een website. Hiervoor moet de website eerst gevonden worden door potentiële klanten. Om goed gevonden te worden in Google zijn er twee opties: SEO (Search Engine Optimalisation) en SEA (Search Engine Advertising). Wij zullen indeze blog meer vertellen of SEO (zoekmachine optimalisatie).

  • Doe een nauwkeurig zoekwoordenonderzoek

Schrijf altijd voor je bezoeker en niet voor jezelf. Daarom is het belangrijk om vooraf altijd een uitvoerig zoekwoordenonderzoek te doen. Google heeft hier een eigen tool voor: de zoekwoordenplanner. De zoekwoordenplanner geeft inzicht op welke woorden mensen zoeken en hoe vaak. De resultaten vormen de basis voor de SEO-strategie.

  • Onweerstaanbare content

Content is één van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie. De focus van Google ligt op het leveren van de beste informatie omtrent jouw zoekopdracht. Pagina’s die het meest relevant zijn voor de zoekopdracht komen bovenaan te staan. De content speelt hierin dus een belangrijke rol.

  • Navigeer met interne links

Interne links zijn belangrijk om je bezoekers eenvoudig door je site te laten navigeren. Gekeken naar SEO zorgen ze ervoor dat Google kan indexeren hoe belangrijk je pagina’s zijn. Als je veel interne links naar één specifieke pagina hebt dan ziet Google deze als een belangrijke pagina.

  • Bouw aan je imago met linkbuilding.

Linkbuilding is het verwerven van externe links naar jouw website. Door linkbuilding toe te passen bouw je aan het imago van je website. Heb je veel relevante links naar jouw pagina, dan moet je wel belangrijk zijn. Zo denkt Google tenminste. Echter is de reputatie van de betreffende sites cruciaal hierin.

  • De technische aspecten van SEO

De structuur van een website begrijpen is een vrij technisch verhaal. Toch zijn er een paar technische aspecten die Google zeker meeneemt bij het indexeren van je website voor zoekmachine optimalisatie. Een voorbeeld hiervan is de snelheid van de website. Een manier om inzicht te krijgen in de technische aspecten van je website is de Google Search Console.


Wat we graag doen: