Google Ads. Wat zijn dat nou eigenlijk? Google Ads wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd. Het houdt in dat bedrijven betalen voor een advertentie die boven alle andere relevante zoektermen komt te staan.
Stel jij typt op Google in dat je een weekendje weg wilt. Je ziet bij de afbeelding dat boven de eerste 3 linkjes een advertentie staat, dat zijn Google Ads.
Wanneer je zo’n advertentie wilt, hangt de plek in de zoekresultaten van een aantal factoren af. Elke advertentie wordt door Google bekeken en krijgt een score waarbij rekening wordt gehouden met de kwaliteit van de advertentie. De 3 factoren die de kwaliteitsscore bepalen zijn:
- De verwachte klikfrequentie
- De ervaring op de pagina waar de eigenaar wilt staan
- De advertentie relevantie
5 tips om Google Ads beter in te zetten
-
Call-To-Action
Een call-to-action is een woord of een link waarop je kunt klikken in de advertentietekst en zet jou aan tot het ondernemen van de actie die de maker wilt. In de advertentie van Google bevind deze zich vaak in de tweede zin na de dik gedrukte tekst. Als adverteerder is het verstandig om te variëren met de call-to-action in de vorm van het testen van verschillende advertentieteksten binnen Google AdWords. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: boek nu, bestel gelijk en vergelijk.
2. Klantgerichte USP
Klantgerichte Unique Selling Propositions (USP), onderscheidt je bedrijf van anderen. Iedere potentiële klant denk what’s in it for me? Richt je op hun en niet op de algemene mens. Wanneer je je hierop richt zorg je ervoor dat mensen zich verbonden voelen en eerder voor jou kiezen dan voor de concurrent. Voorbeelden hiervan zijn: altijd een winkel in de buurt en ook buiten kantoor tijden bereikbaar.
3. AIDA model
Het AIDA model ook wel: Attention, Interest, Desire en Action. Het AIDA model staat ervoor om de aandacht van klanten trekken en ze over halen om een product of dienst te kopen of de actie onderneemt die de organisatie wilt.
- A (Attention): aandacht van de potentiële klant.
- I (Interest): interesse wekken bij de potentiële klant.
- D (Desire): verlangen of voorkeur krijgen van de potentiële klant.
- A (Action): zorgen dat de gewenste actie wordt ondernomen.
4. Het creëren van schaarste
Mensen zijn heel erg getriggerd op alles willen hebben, vooral als er niet meer veel van het product of dienst is of een eventuele uitverkoop die alleen voor een bepaalde tijd geld. Zorg ervoor dat je dit op je website vermeld. Bijvoorbeeld hoeveel voorraad er nog is (nog maar 2 op voorraad) of hoeveel plekken er nog zijn (nog 1 plek beschikbaar). Ook acties die maar voor korte tijd geleden zoals: ‘nog maar 3 uur geldig’ of ‘Alleen vandaag 25% korting’.
5. Highlights
Gebruik de highlight is de beschrijving om hier je USP in weer te geven. Zo krijgen mensen sneller een idee van wat jouw website heeft aan te bieden.
Maar waarom gebruiken wij als de Markt Online Google Ads?
SEA werkt heel snel, je ziet gelijk resultaat of het werkt of niet. Zo focust het heel erg op de meetbaarheid. Als je gelijk resultaat hebt kun je bijsturen waar nodig is. Het biedt veel zekerheid en snelheid waardoor wij voor deze optie kiezen. Door deze functie van Google te gebruiken hopen wij dat meerdere potentiëlen klanten op de website klikken en zo kennis maken met onze diensten.
Wist je dat zelfs 90% van de inkomsten van Google komen uit advertenties?