Facebook Advertentiebeheer op de schop
Een aantal statistieken in Facebook Advertentiebeheer zijn sinds kort veranderd. De relevantiescore wordt opgesplitst in kwaliteitsscore, score betrokkenheid en score conversieratio. Adverteerders zullen meer inzicht krijgen in de verschillende onderdelen van de relevantiescore en kunnen concreter zien hoe de advertentie geoptimaliseerd kan worden.
Interactieve polls voor Instagram Advertising
Het was al mogelijk om via de stories van Instagram interactieve polls toe te voegen. Gebruikers kunnen reageren op een vraag, doordat er twee mogelijke antwoorden tevoorschijn komen. Deze functie kan ook gebruikt worden om gebruikers te laten stemmen. Recentelijk heeft Instagram dit laten doorvoeren voor geadverteerde berichten. De doelgroep kan gelijk antwoord geven op de vraag die wordt gesteld. Tevens is het is handig om deze informatie direct te ontvangen van de doelgroep.
LinkedIn Live
Voorheen was het al mogelijk om via Instagram en Facebook live te gaan. Door live te gaan op de social media kanalen onderscheid je je eigenlijk als het ware van je concurrenten. Het idee hierachter is om persoonlijk contact met je volgers/fans te creëren. Zij zullen zich meer betrokken voelen tot jouw bedrijf of merk. Er wordt momenteel in de Verenigde Staten een bèta hiervan getest. Naar verwachting zal het voor iedereen de komende maanden worden uitgerold. LinkedIn live gaan is een mooie ontwikkeling voor marketeers, aangezien dit gebruikt kan worden voor webinars en Q&A’s.